Träning och mat upplägg

Nu är alltså veckan då det var tänkt att jag skulle köra igång ordentligt med träning och att äta bättre! 
Och hur har det gått så här långt då jo just nu sitter jag och avnjuter ett glas cola! 
Men var i alla fall iväg och tränade igår med R vi började med att gå från tumba till gymmet och där körde vi lite uppvärmning och sedan ett helkropps pass.. Sedan så promenerade vi tillbaka igen så det blev ut över träningen på gymmet 4,8km promenad inte illa ;) 
 
Även dag kom jag ut och röde mig blev en promenad tillsammans med min mor på 3,8km inte helt illa det heller :) Målet ligger ju på att komma ut och gå ca 4km tre gånger i veckan vilket då blir 1,2mil misslyckades med det förra veckan då jag bara kom upp i 7km promenad men denna veckan ska jag klara av det har gått 8,6km så här långt så har ca 3,2km kvar att gå tänkte väl försöka ta det på fredag tillsammans med svärmor om hon är sugen på det..
 
Tänkte ta och skriva lite om hur jag har tänk lägga upp träningen.. Tanken är att jag ska försöka träna 3 gånger i veckan på gymmet två pass med styrke träning, ena gången kör jag över kropp och andra passet blir underkropp med lite mage och rygg varje gång. Det tredje passet har jag tänkt ska vara ett konditions pass vilket kan vara allt från dans till spinnig..  
Ut över detta ska jag ju även gå 1,2 mil i veckan.. 
 
Maten tänker jag lägga upp som så att jag äter antigen havregryns gröt eller driker en shake till frukost.
Lunchen blir en shake och så sedan vanlig middag på kvälle och blir jag hungrig där imellan så blir det frukt eller något annat nyttigt mellan mål.. 
Ska öven dricka typ en shake efter träningen om jag inte träna precis innan middagen förstås.. 
 
Körde något liknade förut och det funkade kanon för mig!
 
Så nu ska man bara få ordning på maten så ska fläsket bort!! 
Vägning kommer ske på fredagar är det tänkt dock blir det på torsdag denna veckan då jag är i finland under helgen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0