Frukt puréer

Jag har under veckan gjord lite olika fruktpureer när jag har haft tid och möjlighet antingen har jag pasat på medans Kevin sovit eller medans han har röjt i köksskåpen.

Det blev i alla fall 6 st;
Hallon och sötpotatis
Katrinplommon
Äpple och jordgubb
Aprikos banan och spenat
Mango morot och banan
Hallon och lingon

Hallon och lingon gjorde jag bara 1 portion med men det var gott enligt Kevin speciellt med grädde då var det en riktig hitt!
En annan favorit är aprikos banan och spenat den slukade han en hel burk av direkt efter lunch.

Katrinplommon gör jag 1 port av med jämna mellanrum då den är så enkelt att göra bara att bötlägga eller koka 10st torkade plomon och sedan mixa med vatten brukat bli ca en liten burk pure av det. Prefekt till kevins mage då han har en förmåga att bli lite hård i magen. 



Några av den olika puréerna.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0