veckoslut

Då har ännu en helg lidigt mot sitt slut, helgen har varit riktigt bra lugn och skön precis som dom ska vara.. 
Idag har vi myst hemma större delen av dagen var bara iväg och handlade lite på eftermiddagen. Jag passade på att städa sovrummet och så plockade jag som vanligt undan i köket. 
 
Lillkillen gick till sängs vid kvart i åtta så då satte vi oss i soffan med cola och osthjärtan och kollade på kalle och chokladfrabriken. Efter detta så gick sambon och la sig medans jag valde att sitta uppe en stund till men ska väl stax göra mina killar sällskap :)
 
Efter som att det är söndag i dag så betyder det att min lilla kille har provat på potatis pure i 7 dagar och åt i dag 3 och 1/2 is tärningar och det har gått hur bra som helst det ända är väl att han kanske inte tycker ren potatis pure är sådär super gott, vilket jag absolut kan förstå har ju själv provat den och det är väldigt tråkigt med när han provat fler saker så kan man ju göra det lite roligare med rotmos och grejjer. Dock så går ju hela portionen ner som jag ge honom och så får han katrinplommon pure efter då han tidigare visat tendeser till förstoppning vilket dock blev mycker bättre när vi bytte från NAN pro till NAN HA. En kompis till mig bytte till NAN HA på sin son oxå och märkte oxå en skillnad på att det vart bättre med bajseriet. Vet inte riktigt vad det beror på HA inne håller ju bifidus med jag provade med semper bifidus ersättningen förut men den fick han ont i magen av så, men men huvudasaken är att vi hittade något som funkade för oss. 
 
Så vad bjuder den kommande veckan på för gott för sonen, Jo denna vecka blir det avokado får se vad han tycker om det. Hoppas han gillar det :) Tror vi ska provad på palstenacka sen då många barn verkar gilla det. 
Ja rebecca vi tar och försöker trots risken för väldigt otrevliga blöjbyten :p 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0