Sova middag

Kevin har ju sedan han var någon månad gammal varit vaken större delen på dagen och bara sovit 30-40 min åt gången vilket hat fungerat ganska bra men nu har jag bestämt mig för att jobba på att få honom att sova kanske 2-3 gånger på en dag och då en längre lur på kanske 1,5 timme eller ännu hellre  2.. Så såhär ser dagen ut just nu vid 10 sover han ca 30 min sen så är han vaken äter vid 12,30 typ och sen leka en stund innan jag lägger honom i sängen för att han ska sova vid 13,30 typ sen så  går jag upp med jämna mellan rum och buffar lite och stoppar in nappen. Tanken är att jag ska slippa gå upp alls under hans sov stund.. Igår fick jag honom att sova i 2 timmar och 15 min och var uppe 6 gånger under tiden.. Väl godkänt ändå tycker jag.

Han ligger och sover just nu och har sovit ca 1 timme och jag har varit uppe 2 gånger än så länge.. Hoppas på att han kan sova ca 1 timme till men i alla fall 30 min till är målet :) 

Sen så får vi se om han vill sova en lur på 30 min framåt kvällen oxå.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0