det där med välling

Ja igår skulle vi göra ett nytt försök med välling. Tänkte att man kan ju prova en natt till och se om det blir någon skillnad. 
 
Så gav honom välling i flaska han sög ett tag släppte sedan flaskan och skrek! vi provade ett par gånger till med samma resultat, märkte på honom att var hungrig så gjorde en flaska ersättning till honom som han åt med god aptit. Min son gillar helt enket inte välling så då skippar vi det. Ska han ha något extra mättande till natten så kan han få gröt som jag vet att han gillar och han inte får ont i magen av. Men en så länge så ger vi endast ersättning vilket fungerar bra med oxå han brukar äta vid 23,30 och 02,30 ca. I natt så gav jag honom bara nappen och buffade lite så somnade han om vid halv tolv sen så vaknade han vid ett och jag gjorde samma sak sen vi tre så vaknade han igen och fick då en flaska sov sedan till 6 vaknade till och jag sövde om honom och han sov till 07,15 inte helt illa i alla fall!
Funderar på om man ska försöka fördröja 23 målet till närmare tre om det går. Om han verkligen är hungrig så kommer han ju inte somna om. Eller igentligen är det ju bättre att försöka vänja bort 3 målet.. Vill dock inte att han ska vakna vid 6 och äta för då brukar han ha en förmåga att tycka att det är morgon och att vi ska gå upp, något som jag inte brukar vara så sugen på.
 
ja lite funderingar så här på kvällskvisten. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0