1månad gammal och ser tillbaka

Idag är det den 10de okt vilket betyder att kevin blir en månad gammal i dag! 
Han har redan funnits hos oss i 1 månad.. Tiden går så sjukt fort men samtidigt känns det som om han alltid har funnit här ju.. 
 
För exakt en månad sen så gick jag hemma med värkar men trodde hela tiden att det var falsk alarm och att det skulle stanna av när som helst oj vad fel jag hade ut kom istället en otoligt söt lite killle.. 
Två veckor följde sedan som var både hur undernara som helst och skit jobbiga! amningen strulade ju och ingen på bb lyssnade på mig utan sa bara att jag skulle fortsätta amma!! Tredje natten var inte rolig kevin vägrade ligga i sin korg och bara gnällde även när han låg brevid mig så sov inte många minuter den natten och på dagen så var han inte heller helt nöjd utan skulle ligga i famnen på en hela tiden! 
 
Första natten hemma så var jag vaken till kl 03,00 med kevin då han bara gnällde och vred sig tills pappa tog honom och han somnade gott i våran säng! 
 
Och ut över detta så var jag övertygad om att han inte fick i sig tillräkligt med mat! Dels så känndes han slö hur nu ett nyfött barn kan kännas så dom sover hela tiden! och så bajsade han inte och kissade knappt Vilket absolut inte är bra! Så vi åkte och köpte ersättning till honom och började ge det! och Vilken skillnade det blev redan dagen efter så var han piggare han var ju vaken en stund och tittade sig omkring och dessutom så började han kissa! 
Bajsar gör han ca 1 gång om dagen eller varannan dag vilket är normalt för honom.. 
Vilken lättnad det blev när vi började ge ersättning och jag pumpade nu såg vi ju på honom att han mådde mycket bättre och vi kunde sluta oroa oss över den delen! 
 
efter att han fick ersättning så sov han i sin egen vagga och trivs väldigt bra med att sitta i babysitter eller ligga på en filt och bara titta sig omkring.. 
 
i alla fall så är han i dag 1 månad gammal och är nu förtiden vaken ibland flera timmar i sträck det är lite olika från dag till dag vissa dagar är han vaken mer och vissa mindre.. Han är ett riktigt marvarak och äter ca 150ml esättning per gång och på kvällarna gärna lite mer eller snarar han småäter hela kvällen typ till kl 21 eller så och då brukar han somna och sedan sova allt mellan 3-8 timmar.. Så det är väldigt olika hur ofta han vaknar på natten..  
 
I övrigt så är han en väldigt mysig kille som älskar att ligga på skötbordet och att bada! 
 
I dag så var vi även hos bvc för att väga och mäta honom och han väger i dag 5020g och är 56,5cm lång så stora killen :)
 
Här kommer en list på han vikt och läng sedan han föddes fram till nu!
 
0 v och 0d 3940g och 53cm
0v och 3d 3595g och 53cm
0v och 6d 3705g och 53cm
2v och 0d 4120g och 53cm
3v och 2d 4700g och 56,5cm
4v och 2d 5020g och 56,5cm
 
Han går alltså stadigt upp i vikt och har även vuxit 3,5cm på längden! 
Han har nu st 56 i kläder! 62 är inte att tänka på ännu då han druknar i dom plaggen.. 
Så i dag fick han lite nya kläder i stolek 56 i 1 månads present  :) visar upp honom i dom sen!
 
Senare i dag kommer mina föräldrar och min syster över hit och äter middag och så ska vi fika med lite tåra oxå :) Blir smörgås tårta till middag som jag gjorde för en stund sedan som nu står i kylen och gottar sig! 
 
Nej nu ska jag ta och göra mig en smörgås tänkte jag få se om kevin vill ha lite mer man då han kräktes upp den del han brukar nämligen vela det.. Måste i alla fall byta kläder på honom då han är blöt av spyorna ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0