gravid träning

Har varit väldigt dålig på träningen under graviditeten.. men har tänkt försöka komma igång med det igen men kan inte forsätta med mitt gamla program då det är en del övningar som jag helt enkelt inte kan utför just nu.. 
 
Har suttit och kollar efter ett bra tränings program för gravida och hittade detta:
 

Helkroppsprogram:
Benböj
Vadlyft
Latsdrag
Rodd
Bicepscurl
Tricepspress
Sned armhävning
Bäckenbottenträning

Överkroppsprogram:
Latsdrag
Rodd
Bicepscurl
Tricepspress
Hantellyft åt sidan
Sned armhävning
Sidoplanka
Bäckenbottenträning

Underkroppsprogram:
Benböj
Vadlyft
Benspark
Lårcurl
Höftlyft
Bäckenbottenträning

 

Tänkte i första hand köra helkropps programet med cykling innan som uppvärmning helst trettio min eller så kör jag 15 innan styrke passet och 15 efter så blir det kanske inte lika tråkigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0