Trattisar

Fick ett infall att jag skulle ta och plocka svamp vilket jag oxå tog och gjorde ca 1 timme var jag och Jens ute och plockade totalt 1 hel Ica kasse full!! Fanns massor :)
Tog dock betydligt lägre tid att rensa och förvälla men nu står svampen och svalnar för att kunna frysas in :) har snart halva frysen full med svamp Jens plockade ju gula kantareller i somras som jag oxå frös in.. Sen har vi trattkanareller som vi torkade förra året kvar oxå så går ingen brist på det hemma men lika bra att fylla på när det är sånna här år då man inte behöver leta efter svamparna:)

Resten av kvällen spenderas framför tv med tacos och lite snacks :) inte helt fel kan jag lova :)

Hoppas alla har en trevlig fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0