Utredningen

Tänkte jag skulle skriva och berätta lite hur utredningen krig våran barnlöshet. Jag tog kontakt med gyn på oxbackskliniken i södertälje i februari i år och fick en tid i slutet av mars. Då hade vi försök få barn i nästan två år.

När jag kom till läkaren så frågade hon mig lite om hur länge vi försökt, och om min menscykel. Efter det fick jag remiss för att lämna två blodprover ett som skulle tas mellan dag 3 och 5 och ett som skulle tas mellan dag15-19, och så bokade vi en tid till min sambo.

Så jag tog mina blod prov och min sambo besökte läkaren och fick remiss för att lämna ett sperma prov och ett blod prov.

Den 9:onde var jag på återbesök hos läkaren igen och fick det reda på att alla prov så normala ut och att dom skulle skicka en remiss om ivf så fort min sambos blodprov kommit in.

I mitten av juni så hade remissen kommit in till huddinge och jag kontaktade vårdgarantin som tog hand om mitt ärende och skulle kontakta Huddinge för att skicka vidare min remiss till ett annat landsting. Dom berättade oxå att klinikerna har stängt under sommaren och att dom öppnar igen i aug.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0