Paltbröd

Igår var jag iväg och köpte paltbröd till gröten.. Så när jag kom hem så körde jag lite av det i matberedaren tills det blev finfördelat.. Och så in i en burk i skafferiet bara att ta så mycket man ska ha till en port gröt.. 

Blandar 1/2 dl finfördelat havregryn med 2 tsk paltbröd.. Kokar detta med ca 1-1,5 dl vatten och lite olja.. 
Sedan när det är klart så häller jag upp det på en tallrik och har på en klick smör och lite frukt pure. Idag blev det äppelmos ca 2 istärningar eller liknade då jag fryst in det i muffis format istället för istärningar.. 

Gröten gick ner i dag med och så lite mango banan pure till efterrätt och vatten att dricka!


Ser väl inte så där jätte gott men Kevin gillar det och det är ju huvudsaken! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0